Toimitus ja palautusehdot
Tilaamalla tuotteita verkkokaupastamme hyväksyt samalla käyttöehdot sekä tietosuojakäytäntömme.
MAKSU
Turvallisen ja helpon ostokokemuksen tarjoamiseksi Lasten Satumetsä Verkkokaupassa on tarjolla seuraavia maksutapa vaihtoehtoja:
- Yleisimmät luottokortit (Visa, Mastercard, Visa Electron)
- ApplePay, GooglePay
- Verkkopankit (Paytrail)
- Lasku (Klarna)
- PayPal
- Lahjakortti
- Yrityslaskutus (paperilaskut, e-laskut, s-posti laskut)
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajina toimivat Shopify payments (Stripe), Klarna Bank AB ja PayPal.
Klarna Checkout sisältää kaikki Klarnan maksutavat: Maksa nyt, (korttimaksut, verkkopankkimaksu ja Klarnan suoramaksu), Maksa myöhemmin (lasku) ja Pilko maksusi. Klarna Checout tekee tunnistamisen ja näyttää automaattisesti sinulle tietyt tiedot, samoin kuin sinulle tarjolla olevat maksuvaihtoehdot. Ennalta valittu maksutapa on automaattisesti lasku. Asiakas voi itse valita hänelle sopivan maksutavan, kuten korttimaksun tai suoramaksun oman verkkopankin kautta. Klarna Checkout pitää huolen siitä, että voit tehdä ostoksesi turvallisesti riippumatta valitsemastasi maksutavasta.
Klarna tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa tilauksesi vasta kun olet vastaanottanut lähetyksen. Lasku lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen heti kun tilauksesi on käsitelty ja sinulla on 30 päivää maksuaikaa.
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa etu- ja sukunimi, sähköposti, toimitusosoite ja puhelinnumero.
TOIMITUSTAVAT
Kotimaan kuljetuksista huolehtii Matkahuolto ja Posti. Pienemmät tuotteet saapuvat noutopisteeseen 3-5 arkipäivässä. Varastossa olevat huonekalut toimitetaan Matkahuollon kautta, toimitusaika on noin 1-2 viikkoa. Vastaanottaja saa tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun paketti on noudettavissa. Säilytysaika Matkahuolton7 vrk, Posti 14 vrk.
Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 100€ tilauksiin. Tarjous ei koske tilaustuotteita, huonekaluja ja Stapelstein -tuotteita.
Paketti noutopisteeseen 4,90€
Paketti kotiin 10,90€
Huonekalut alk. 20€ (Toimitus lasketaan kassalla)
Mathy by Bols huonekalut aina toimitetaan asiakkaan kotiosoitteeseen. Kuljettaja ottaa yhteyttä tuoteostajaan ja sopii kuljetuksesta etukäteen. Jos lähetystä ei saada jaettua, se viedään terminaaliin uuden jakeluajankohdan sopimiseksi vastaanottajan kanssa. Uudesta jakelusta ja lähetyksen säilyttämisestä peritään lähettäjältä 60 euron lisämaksu.
TILAUSTUOTE tarkoittaa sitä, että tuote valmistetaan tai hankitaan vasta, kun tilaus on vastaanotettu. Tällaiset tuotteet voivat saapua suoraan valmistajalta ja toimitus on pidempi. Tilaustuotteiden toimitusajat ilmoitettu tuotekuvauksessa.
Jos asiakas saa kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen, on asiakkaan reklamoitava siitä välittömästi. Asiakkaan tulee tarkistaa tuote ennen käyttöönottoa. Jos olet saanut väärän tuotteen, ilmoita siitä asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@lastensatumetsa.fi.
Huomioithan, että tilattaessa samassa tilauksessa tuotteita, jotka vaativat erikoikuljetusta, toimitusmaksut yhdistetään. Esimerkki: tilaat leikkiteltan, jonka toimitusmaksu on 20€ ja Stapelstein, joiden toimitusmaksu on 4,90€, tässä tapauksessa maksat 24,90€, sillä tuotteita ei voi lähettää samassa lähetyksessä ja teltta vaatii oman kuljetuksen. Mikäli tilaat leikkiteltta setin, niin tässä tapauksessa maksat vain 20€ toimitusmaksun, maton kuljetuksesta ei tarvitse maksaa erikseen.
Mikäli samalla tilauksella on sekä varastotuotteita että tilaustuotteita, toimitamme varastotuotteet heti ja tilaustuotteen jälkitoimituksena oman toimitusaikansa mukaisesti.
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta.
Pääsääntöisesti tilaukset lähetetään 1–3 arkipäivässä jos tuotetta on varastossa, mutta toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain. Mahdollisesti poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan tuotesivulla tai muualla verkkokaupan sivulla erikseen.
Emme kuitenkaan vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Mikäli ilmoitettu toimitusaika poikkeaa syistä, joihin ei ole mahdollista vaikuttaa, myyjä ei ole korvausvelvollinen. Lasten Satumetsä pidättää itsellään oikeuden peruuttaa tilauksesi johtuen teknisistä ongelmista, toimitusongelmista, reilun käytön käytännöstä ja muista vastaavista tilanteista. Asiakkaalle ilmoitetaan kyseisestä tilanteesta, ja mahdollisesti suoritetut maksut tai varaukset maksutavalle palautetaan tai peruutetaan.
Toimitustavat, -ajat ja -maksut ovat voimassa Suomessa.
TOIMITUKSET ULKOMAILLE
Toimitamme tilauksia myös muihin Euroopan maihin kuin Suomeen. Toimituskulut ulkomaille näkyvät automaattisesti kassalla. Toimitusajat muualle kuin Suomeen ovat 5–10 päivää. Tilaustuotteiden toimitusajat on mainittu tilaustuotteen tuotekuvauksessa, ja ne ovat samat myös toimituksissa muualle kuin Suomeen.
REKISTERÖITYMINEN
Verkkokaupasta tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Halutessasi voit rekisteröidä käyttäjätilin sähköpostiosoitellasi. Rekisteröinnin jälkeen saat oman käyttäjätilin, jossa näet tietojasi ja tilaushistoriasi. Käyttäjätilin voi myös halutessasi poistaa lähettämällä meille siitä pyyntö sähköpostitse.
PALAUTUSEHDOT
Jos asiakas haluaa käyttää palautusoikeuttaan, hänen on tehtävä palautusilmoitus 14 vrk kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäiskunnossa eli käyttämättömiä ja myyntikelpoisia. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Palautusoikeus ei koske personalisoituja tuotteita, jotka ovat tilattu ja valmistettu juuri asiakasta varten. Tällöin palautus tapahtuu suoraan valmistajalle, mikäli valmistaja hyväksyy sen. Isokokoisten tilaustuotteiden palautus tapahtuu useimmiten suoraan valmistajalle (katsomme aina tilannekohtaisesti).
Kun haluat palauttaa tuotteen ota yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lastensatumetsa.fi. Lisää sähköpostiisi nimesi, tilausnumerosi ja palautuksen syy . Mainitse mitä tuotteita olet palauttamassa. Pyrimme vastaamaan sähköpostiisi 1–3 arkipäivän kuluessa.
Pakkaa tuote alkuperäiseen pakkaukseen. Tuotteet tulee pakata huolellisesti niin, ettei lähetys vaurioidu kuljetuksessa. Voit palauttaa tuotteet, kun olet saanut meiltä vahvistuksen sähköpostitse. Asiakkaanamme vastaat itse palautettavan tuotteen saapumisesta meille. Ota sen vuoksi ylös paketin lähetystunnus ennen kuin jätät sen toimipisteelle ja pyydä aina palautuksesta kuitti.
Noutamatta jättäminen ei ole sama, kuin palautus. Noutamattomat huonekalut eivät palaudu automaattisesti lähettäjälle.
PALAUTUSKULUT
Voit palauttaa tuotteita Postin kautta, kun palautuksesta on sovittu ja olet saanut palautuslapun, tällöin palautusmaksu on 3,50€. (Ei koske huonekaluja, telttoja, tapetteja). Vähennämme palautuskulun hyvitettävästä summasta. Rahanpalautus tehdään tilauksen alkuperäiselle maksutavalle.
Huonekalujen palautus. Huonekalut tulee palauttaa Matkahuollon kautta. Asiakas voi viedä tuotteen itse Matkahuollon pisteeseen tai pyytää noutoa kotiovelta asiakaspalvelustamme asiakaspalvelu@lastensatumetsa.fi. Noutopalvelusta perimme 6€, jonka vähennämme palautettavasta summasta. Otamme vastaan vain avaamattomat paketit.
Huonekalujen palautuskulu on 1€/kg, eli jos esimerkiksi tilaamasi sänkypaketti painaa 10 kg, palautuskulu on 10€. Kilomäärä löytyy aina paketissa olevasta lähetyslistasta, jonka olet saanut..
Palautuksen käsittelyaika on noin 10 päivää. Pyrimme hoitamaan palautukset mahdollisimman nopeasti. Hyvitykset suoritetaan mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet ilmoituksen, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Meillä on kuitenkin oikeus odottaa, kunnes olemme saaneet palautuksesi.
PALAUTUSKÄYTÄNNÖT ULKOMAAN PALAUTUKSILLE
Asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus. Palautuksen hinta määräytyy todellisten kulujen mukaan, ja tarkistamme sen tapauskohtaisesti jokaisen tilauksen osalta.
Varastotuotteet tulee palauttaa Suomeen. Tilaustuotteiden palautus voi tapahtua siihen maahan, josta tilaustuote on toimitettu. Palautuksesta voi olla yhteydessä sähköpostitse: asiakaspalvelu@lastensatumetsa.fi.
PERSONALISOIDUT TUOTTEET
Tuotteilla ei ole 14 vrk:n palautusoikeutta, sillä tuote on tehty juuri asiakasta varten. Mittatilauksena tilatuilla tapeteillamme ei ole palautusoikeutta. Muun muassa tapetteja ei voi palauttaa eri värieränumeroiden vuoksi. Ylimääräiseksi jääneitä tapettirullia emme hyvitä. Mikäli tilaustuotteessa ilmenee vikoja, voit tehdä reklamaation.
TUOTTEEN VAIHTAMINEN
Verkkokaupassamme ei ole vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, sinun tulee palauttaa vaihdettava tuote verkkokauppaamme ja tehdä haluamastasi tuotteesta kokonaan uusi tilaus.
REKLAMAATIO
Jos haluat reklamoida tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@lastensatumetsa.fi, jotta saat ohjeet reklamaatiota varten. Voidaksemme käsitellä reklamaatiosi tarvitsemme kirjallisen viankuvauksen sekä kuvamateriaalia, josta kyseinen vika käy selkeästi ilmi.
NOUTAMATTOMAT TILAUKSET
Pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta toimituskulut noutamattomasta paketista (palautusmaksu ja toimitusmaksu). Veloitamme asiakkaalta 25 euroa, jos pakettia ei noudeta. Jos haluat palauttaa paketin, sinun on ensin noudettava paketti ja toimittava palautusohjeiden mukaisesti.
LAHJAKORTTI
Lahjakortille voi ladata 10 ja 200 euron väliltä ja kortti on voimassa 12 kuukautta. Kortti käy maksuvälineenä verkkokaupassa lastensatumetsa.fi.
Lahjakortin arvon voi lunastaa syöttämällä kassalla sen yksilöllisen koodin. Lahjakortin saldoa voidaan käyttää useamman kuin yhden tilauksen maksamiseen. Jos lahjakortin käytettävissä oleva saldo on suurempi tai yhtä suuri kuin tilauksen kokonaismäärä, asiakas voi napauttaa painiketta Suorita tilaus loppuun. Jos lahjakortilla käytettävissä oleva saldo on pienempi kuin tilauksen kokonaismäärä, asiakasta pyydetään valitsemaan saldolle toinen maksutapa ennen tilauksen tekemistä.
Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi, eikä vanhentunutta tai kadonnutta korttia korvata.
Lahjakortti toimitetaan mainitsemaasi sähköpostiosoitteeseen heti kun ostotapahtuma on suoritettu loppuun.
Alennuskoodit eivät koske lahjakortin ostoa.
MUUTA
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Suosittelemme, että tutustutte kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ennen tilauksen tekemistä. Käsittelemme kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Tilaamalla tuotteet verkkokaupastamme hyväksyt kaikki ehdot.